febbraio 6, 2019

The effects of counterfactual attacks on the morality and leadership of different professionals.

Bertolotti, M. & Catellani, P. (2018). The effects of counterfactual attacks on the morality and leadership of different professionals. Social Psychology, 49, 154-167.
febbraio 27, 2019

Il senno di poi degli elettori: illusioni, delusioni, sorprese

Bertolotti, M. e Catellani, P. (2018). Il senno di poi degli elettori: illusioni, delusioni, sorprese. In ITANES (a cura di), Vox populi. Il voto ad alta […]
febbraio 27, 2019

Agreement with climate change policies: Framing the future and national versus supra-national identity

Bertolotti, M. & Catellani, P. (2015). Agreement with climate change policies: Framing the future and national versus supra-national identity. European Journal of Social Psychology, 45, 847-857. […]
febbraio 27, 2019

The Effects of message framing in policy communication on climate change

Bertolotti, M. & Catellani, P. (2014). Effects of message framing in policy communication on climate change. European Journal of Social Psychology, 44, 474–486.   In two […]
febbraio 27, 2019

Tra Facebook e i TG. Esposizione mediale e percezione dei leader nella campagna elettorale italiana del 2013

Barisione, M., Catellani, P. & Garzia, D. (2014). Tra Facebook e i TG. Esposizione mediale e percezione dei leader nella campagna elettorale italiana del 2013. Comunicazione […]
febbraio 27, 2019

The strategic use of counterfactual communication in politics

Catellani, P. & Covelli, P. (2013). Journal of Language and Social Psychology, 32, 495-504.   While counterfactual thinking has been widely investigated, we know much less about […]